Dziecięce muzykowanie pomaga rozwijać wiele umiejętności. Warto, żeby dziecko miało kontakt z instrumentami muzycznymi bardzo wcześnie.

Być może, w pierwszych latach życia maluszka nie warto planować kariery artystycznej swojego dziecka. Warto natomiast dać szansę na profesjonalne lekcje gry na instrumencie. Nastąpi, jeśli nie rozkwit talentu, to zaczepienie pasji, lub choćby rozbudzenie zainteresowania światem dźwięków.

W doborze instrumentu należy kierować się zasadą:

Instrument dostarcza:

  • zabawy
  • radości
  • pozwala eksperymentować

Dzieci najbardziej cenią sobie radość z grania. To ważny element początków gry na instrumencie. Radość prowadzi do entuzjazmu, a ten do zaangażowania. Zaangażowanie to prosta droga do sukcesu.

Początkowe wybory mogą się szybko zmieniać. Nie powinni się tym martwić ani rodzice, ani dzieci. Odnalezienie radości z grania jest najważniejsze. To poszukiwanie może zająć trochę czasu.

Początkowe doświadczenia z grą na instrumentach powinny mieć charakter zabawowy. Niech to będzie wesołe społeczne doświadczenie.

Gry na instrumentach można uczyć już w wieku dwóch lub trzech lat. Nie jest konieczna umiejętność czytania czy liczenia. Poszukiwanie nowych barw dźwięków, rytmu, interakcji twarzą w twarz małego muzyka i słuchacza są najważniejsze

Jeśli chodzi o wybór konkretnego instrumentu, to warto skontaktować się z nauczycielem gry i zasięgnąć jego rady. Powinien to być pedagog doświadczony w nauce gry małych dzieci. Najlepiej zacząć od takiego instrumentu, który jest dla was dostępny i rozmiary ma dostosowane do małego dziecka.

Zabawy dźwiękami są obecne w życiu dziecka od urodzenie a nawet jeszcze wcześniej. Dołożenie do repertuaru tych zabaw prawdziwych instrumentów muzycznych będzie wspaniałą przygodą dla wszystkich.

źródło:

ABC Magazine – Sussex; Issue 70; Choosing a first instrument;

foto: Pexels

Udostępnij:

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *