Czy ostanie święta obfitowały w prezenty?

Jaki procent tych prezentów stanowiły zabawki?

Ile było prezentów, w których najważniejszy był element niematerialny?

Trudne pytania, czyż nie?

Okres poświąteczny może być dobrym momentem na refleksje i wyciąganie wniosków. Jedna z reaserchingowych firm w Wielkiej Brytanii postanowiła zbadać zjawisko świątecznych prezentów dla dzieci i przedstawiła swoje wnioski w liczbach, które na prawdę dają do myślenia.

W czasie Świąt Bożego Narodzenia dzieci dostają średnio 21 zabawek.

23% z nich zepsuje się wciągu pierwszego miesiąca.

40% zepsuje się w ciągu kolejnych 3 miesięcy.

Co ciekawe, 80% rodziców jest zdania, że ich dzieci dostają za dużo zabawek.

Problem nadmiaru zabawek w domu rozciąga się również poza okres świąt i innych uroczystości rodzinnych. W brytyjskich domach dzieci mają około 44 zestawów zabawkowych, z czego korzystają tylko z 39% z nich. Średnio 27 zabawek nie będzie użytych ani razu.

88% rodziców stara się systematycznie redukować zabawkowe śmieci, to jednak 77% wciąż uważa, że zabawki zagracają, wręcz zapychają ich domy.

Generalnie 69% brytyjskich rodziców uważa, że ich dzieci mają za dużo zabawek.

Okres noworoczny może być okazją do nowych postanowień i porządków. Warto zadbać, żeby dziecko miało odpowiednią ilość zabawek do swojej dyspozycji.

Dobrym pomysłem jest rotacja zabawek, czyli część jest używana a część przechowywana, niedostępna. Po pewnym czasie należy wymienić zabawki i niektóre z nich staną się na nowo odkryte i być może jeszcze bardziej kreatywnie wykorzystane.

Problem nadmiaru misiów, lalek, samochodzików, gier itp. może stać się dobrą okazją, by nauczyć maluchy dzielenia się z innymi. Część zabawek można podarować innym dzieciom lub przekazać na cele dobroczynne. To cenna lekcja umiejętności społecznych.

źródło:

ABC Summer issue 70; Forgotten toys; July – November 2019
www.abcmag.co.uk

foto: Pexels

Udostępnij:

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *